PC World


Markedsleder blant norske IT-publikasjoner



Ingen har så stor påvirkning på norske ITinnkjøp som PCWorld Norge. Dette er dokumentert i ledende, uavhengige medieundersøkelser som MMI Fagpresseundersøkelsen og Riksundersøkelsen – vist i grafer og tabeller på disse sidene.

PC World Norge er nå også det eneste norske IT-tidsskriftet som er rettet mot de som bruker IT-løsninger i jobbsammenheng, og som er opptatt av teknologien og produktene bak IT-løsningene. PC World Norges målgruppe er personer som har en mer enn gjennomsnittlig interesse for pc-er og pc-relatert teknologi, og det viser seg at dette veldig ofte er de samme personene som har beslutningsmyndighet på kjøp av IT-utstyr i bedriftene.

Redaksjonell profil
PC World Norges redaksjonelle fokus er å gi IT-beslutningstagere hjelp til å velge de riktige løsningene, bruke IT-systemene bedreog holde seg faglig oppdatert.

Ingen andre har investert så mye ressurser i ågi IT-beslutningstagerne nyttige testresultater og rådomvalg av riktig utstyr.Dette er like viktig for ledelsen som IT-avdelingen og brukerne, og gir bladet høy tillit og nytteverdi hos disse. PC World Norge hjelper også bedriften og brukerne medåbruke IT-løsningene smartere, og løse problemer. Dette gir bladet høy tillit, oppmerksomhet og nytteverdi.

Leserprofil
PC World Norge har i flere år gjennomført jevnlige leserundersøkelser for å finne ut hva slags type lesestoff leserne våre foretrekker.

–Andre kan synse; PC World Norge vet hva IT-beslutningstagerne vil ha, og gir dem det.

Derfor er PC World Norge blitt nr. 1 for norske IT-beslutningstagere. Undersøkelser blant PCWorld Norges lesere viser:
• 88 % sier PC World Norges råd har påvirkning på deres innkjøp.
• 87%sier PC World Norge har betydning for dem som formidler av fagstoff.
• 67%har høyereutdannelse.

Vokser med leserne
PC World Norge gjennomfører månedlige leserundersøkelser, slik at vi kan avdekke nøyaktig hvilke stoffområder våre lesere ønsker at vi skal skrive om.

Bladet har vokst med lesernes og markedets utvikling mot mer løsningsorientering. I en stadig mer kompleks IT-verden gir vi både avanserte pc-brukere og IT-beslutningstagere opplæring og kjøpsråd.

PC World befester posisjonen som nr. 1-tidsskriftet for IT-beslutningstagere i norske bedrifter og organisasjoner. Tilbakemeldinger fra både lesere og annonsører bekrefter at det vi har gjort har vært riktig. PC World Norge er blitt et enda mer nyttig verktøy for PC-brukerne og IT-beslutningstagerne.

PC World Norge er mer enn bare hovedbladet. Våre abonnenter får ekstrautgivelser om aktuelle tema og i tillegg PC World Bonus 11 ganger per år (les mer om PC World Bonus på neste sideimediainformasjonen). I tillegg bringer vår web PCWorld.no daglige nyheter og kjøperådomprodukter, løsninger og teknologi. Til sammen utgjør dette en unik pakke som gjør PC World Norge til det mest komplette produktet på markedet for dem som ønsker å holde seg oppdatert innenfor IT-løsninger, produkter og teknologi.

Nr. 1 som annonsemedium
PC World Norge er det datatidsskriftet som gir best dekning, enten målgruppen er personer med innkjøpsmyndighet for dataprodukter og IT-løsninger, personer med lederfunksjoner innen IT, IT-sjefer/direktører og nettverkssjefer eller ledere generelt.

PC World Norge er også det datatidsskriftet som gir best dekning av målgruppene til lavest pris. Og i et redaksjonelt miljø med høy relevans, tillit og oppmerksomhet.


Teknisk info
Format: A4
Lesertall totalt: 134 000
Opplag: 25 000
Antall utgivelser: 14

Våre leserundersøkelser viser at 8 % av leserne arkiverer bladet for senere bruk, noe som gir annonsene effekt over lang tid.




Copyright 2008 IDG Magazines Norge AS. All rights reserved

Postboks 9090 Grønland – 0133 OSLO / online@idg.no / Telefon 22053000

Ansvarlig redaktør Morten Kristiansen / Utviklingsansvarlig Ulf H. Helland / Salgsdirektør Jon Thore Thorstensen