IT Bransjen


Bransje-tidsskriftet for alle som arbeider i
it-bransjen på salgs-, markeds- og ledernivå


IT-Bransjen er Norges eneste tidsskrift om og for forhandler- og distribusjonskanalen. Bladet leverer nyttestoff for ledere, salgs- og markedsføringsledere, selgere og andre ansatte i kanalen som ønsker informasjon som gjørdem bedre rustet til å skape vekst og øke inntjeningen. Bladet er uhyre populært. Med over 34 000 lesere når IT-Bransjen ut til en stor andel av beslutningstakerne i den norske IKT-kanalen.

Redaksjonelt fokus
Bruken av informasjonsteknologi blir stadig mer avansert. I dag benyttes it til å kutte kostnader og skape konkurransefortrinn. For kanalen har endringene i bruken av it hatt en dramatisk effekt. En konsekvens er at det stilles høyerekrav til forhandlernes it-kompetanse og forretningsforståelse. Forhandlerne må evne å sette seg inn i den enkelte kundes behov og vite hvordan de kan sy sammen it-løsninger som er av strategisk verdi for kundene.

Samtidig preges produktsalget av historisk lave marginer. For å klare å holde seg konkurransedyktig på salg av it-produkter kreves det mer av forhandlerne enn noen gang.

IT-Bransjens hovedfokus ligger i skjæringspunktet mellom forretningsutvikling og teknologi, og hvordan de to utfyller og påvirker for alle som arbeider i it-bransjen på salgs-, ma hverandre. Vår målsetting er å hjelpe våre kompetente og kresne lesere med å orientere seg i jungelen av leverandører, distributører, produkter og løsninger som finnes på markedet. Vi forteller hva som skjuler seg bak neste sving, slik at våre lesere kan forberede seg i så vel taktisk som strategisk arbeid.

Vi skriver blant annet om nye trender og forretningsmuligheter, analyser av nye og etablerte markeder, og vi skriver om forhandlere, distributører og leverandører som gjør det spesielt bra eller dårlig, eller som har vært nyskapende eller satset på spesielle nisjer.

Respons på annonser og bilag
• 81 % synes at stoffinnholdet i bladet er ryddig og enkeltåfinne frem i.
• 97 % av respondentene har tillit til det redaksjonelle innholdet i bladet.
• 92 % av lesere oppgir å ha god utbytte av bladet.
• Nærmere7av10 lesereoppgiråhabenyttet seg av annonsene i IT-bransjen.
• Gjennomsnittlig husker lesere 6 av 8 nevnte annonsører i undersøkelsen.
• 70%av leserne ser på annonser i bladet eller bilag ofte eller av og til.
• 56 % av respondentene ønsker at bladet skal inneholde informasjon om kampanjer og tilbud fra både produsenter og distributører.
(Kilde: Leserundersøkelse fra MMI, juni 2004)

Ledelse, innkjøp og salg
IT-Bransjens lesere finner du hovedsakelig innenfor ledelse, innkjøp og salg. Ca. 20%av leserne definerer sin funksjon som daglig leder, 11 % som it-sjef, 11 % som konsulent, 10 % som selger og 10%som salgssjef. I tillegg har tilsammen 29%andre lederfunksjoner, blant annet som avdelingsleder, markedssjef, innkjøps-, produkt- eller prosjektleder.

Alle Norges dataforhandlere
Gjennom samarbeid med Norges ledende iktdistributører, dekker IT-Bransjen alle forhandlerkontakter som de største distributørene har i sine kundedatabaser.

IT-Bransjen som annonsemedium
Fordelen med IT-Bransjen som annonsemedium er at bladet leses av de fleste nøkkelpersoner i omsetningskanalen og er et markedsmessig bindeledd mellom produsenter,merke-vareleverandører, OEMer, systemintegratorer, forhandlereog it-konsulenter.

IT-Bransjen er den eneste kommunikasjonskanalen som inneholder redaksjonelt nyttig lesestoff, markedsinformasjon, produktinformasjon og salgsinformasjon på en gang. I tillegg til at bladet har stor gjennomslagskraft og dekning, er prisen for å nå omsetningskanalen gjennom IT-Bransjen langt rimeligereenn noen annen markedskanal


Teknisk info
Format: A4
Lesertall: 34 000
Opplag: 10 000
Antall utgivelser: 11


IT-Bransjen skriver om og for it-bransjen og fokuserer på den profesjonelle kanalens behov og utfordringer.





Copyright 2008 IDG Magazines Norge AS. All rights reserved

Postboks 9090 Grønland – 0133 OSLO / online@idg.no / Telefon 22053000

Ansvarlig redaktør Morten Kristiansen / Utviklingsansvarlig Ulf H. Helland / Salgsdirektør Jon Thore Thorstensen